ROI от английски език „return of investment“ в превод на български означава възвращаемост на
инвестицията.
Какво е възвращаемост на
инвестицията?
ROI е процент, който показва съотношението м/у получените приходи и направените разходи по продажбите.
ROI е процент, който показва съотношението м/у получените приходи и направените разходи по продажбите.
Как се изчислява ROI?
ROI = (Приходи – Разходи по продадените стоки) / Разходи по продадените стоки
ROI = (Приходи – Разходи по продадените стоки) / Разходи по продадените стоки
Пример за ROI:
Да приемем, че Вие предлагате
уникална услуга „тибетски масаж“ с пазарна цена - 180 лв. за един сеанс, а разходите
за провеждането на един сеанс са 100 лв. Вие планирате и стартирате месечна реклама
в Google Adwords с 300 лв. и за 30 дни привличате 10 клиента т.е. правите
10 продажби.
Равносметката за един месец
е:
- Общ
приход - 1800 лв.
- Общ
разход за провеждане на 10 сеанса. – 1000 лв.
- Общ
разход за реклама - 300 лв.
- ROI - Възвращаемостта на инвестициите е 38,4%
Ето как получихме този
процент:
ROI = (Приходи от 10 сеанса –
Разходи по продадените 10 сеанса) / Разходи по продадените 10 сеанса
ROI = (1800 – (1000+300)) /
(1000+300)
ROI = 38,4%
Как се изчислява ROI? (видео)
Благодарим Ви за отделеното време. Моля използвайте бутона G+
Няма коментари:
Публикуване на коментар